QR код (съкратено от "Quick Response code") е вид двуизмерен код, подобен на баркод.Тази система става популярна извън автомобилната индустрия поради бързата си четивност и сравнително голям капацитет за съхранение. Кодът е създаден от дъщерно дружество на Тойота - Denso през 1994 г., за проследяване на превозни средства по време на производствения процес. Кодът се състои от черни модули, подредени в квадрат на бял фон. Кодирана информация може да е почти всякакъв вид данни.
Размерът на данни, които могат да се съхраняват в QR код, зависи от характера, версията и за възможността за коригиране на грешки.
Числова - Макс. 7089 знака
Буквено-цифрови  - Макс. 4296 знака
Бинарни (8 бита) - Макс. 2953 байта
Бинарни (8 бита) - Макс. 2953 байта
Канджи -  Макс. 1817 знакa
QR код се използва за проследяване на търговски, развлекателни и транспортни билети, маркетинг на продукти и за етикетиране. Потребителите могат да получат текст, да добавят контакт , URI, е.поща или текстово съобщение, след сканиране на QR кодове. Приложения за сканиране на QR кодове могат да бъдат намерени на всички смартфон устройства.
QR кодовете могат да се използва в списания, по автобуси, визитни картички, или почти всеки обект. QR кодове могат да бъдат използвани и за проследяване, където е сканиран кода. Приложение, което сканира QR Code може да извлича гео-информация с помощта на GPS.
QR код се използва за проследяване на търговски, развлекателни и транспортни билети, маркетинг на продукти и за етикетиране. Потребителите могат да получат текст, да добавят контакт , URI, е.поща или текстово съобщение, след сканиране на QR кодове. Приложения за сканиране на QR кодове могат да бъдат намерени на всички смартфон устройства.
QR кодовете могат да се използва в списания, по автобуси, визитни картички, или почти всеки обект. QR кодове могат да бъдат използвани и за проследяване, където е сканиран кода. Приложение, което сканира QR Code може да извлича гео-информация с помощта на GPS.
QR кодът е един от най-популярните видове двуизмерни баркодове. Технологията е най-често използвана в Япония. Обединеното кралство е седмия по големина потребител на QR кодове.През месец юни 2011 г., според едно проучване, 14 милиона потребители са сканирали QR код или баркод .
За съжаление QR кодовете могат да съдържат връзки към опасни сайтове, да служат за анализ на чувствителни данни (пароли, файлове, контакти ) и изпращане на електронна поща / SMS / , от където следва промяна на настройките за поверителност, кражба на идентичност, или вирус.
Желанието да се използват QR кодовете не само като носители на информация, води до създаването на авторски кодове, които вече не са стандартни черно-бели квадрати, а са цветни, с различни ефекти и с вградени изображения. Така QR кодът се превръща в лого.
Създаването на дизайнерски QR код обаче е въпрос не само на вкус, но и на математика, много проби и грешки. Все пак създаването на нестандартни кодове е възможно заради способността на сканиращите устройства да разчитат с до 30% грешка. Важно е и каква е самата декодираща програма, защото някои от по-старите версии нямат такива възможности.
Един от най-ранните примери за дизайнерски код е на Дънкан Робъртсън за Би Би Си, друг известен пример QR Code от Такаши Мураками, създаден за L.Vuitton.



Няма коментари:
Публикуване на коментар